Laatujärjestelmä

AJ&J Service Oy on teräksen pintakäsittelypalveluita pääasiassa raskaalle konepaja- ja rakennusteollisuudelle tuottava yritys, jolla on toimipisteitä Kauhajoella ja Parkanossa. Palveluvalikoimaan kuuluvat teräsrae- ja hiekkapuhallus, märkämaalaus, palosuojamaalaus. Toimipisteiden yhteinen hallinto sijaitsee Pomarkussa. Henkilöstöä yrityksellä on yhteensä 3 + 10 ja se on perustettu vuonna 2001. AJ&J Service Oy:n toiminta-alue on koko Suomi ja pääyhteistyökumppaneidensa kanssa yritys palvelee myös ulkomaisia asiakkaita. Yrityksen pääyhteistyökumppanit ovat suuria kotimaisia teräsrakentajia ja teollisuuslaitoksia esim.
Pektra Oy, Normek Oy, Peikko Engineering Oy, Ruukki Construction Oy jne.

Laadunhallinnan merkitys korostuu tänä päivänä lähes kaikessa toiminnassa. Myös pintakäsittelyalalla asiakkaat edellyttävät yhä useammin alihankkijoiltaan toimivaa laadunhallintajärjestelmää. Erityisesti suurissa rakennushankkeissa laadunhallinnan merkitys korostuu.

Laatustandardin ISO 9001:2015 mukaan rakennettu ja ylläpidetty laadunhallintajärjestelmä on yritykselle erinomainen tapa osoittaa organisaationsa kyvyt täyttää sekä asiakas- että lakisääteiset vaatimukset ja myös organisaation omat vaatimukset.

Satakunnan TE-Keskuksen rahoittamaan ja LC Logistics Center Oy:n hallinnoimaan LAATUA SATAKUNNASSA kehittämisprojektiin osallistumalla AJ&J Service Oy kehitti laatujärjestelmän, jonka BVQI Bureau Veritas auditoi 23.11.2004 ja suositteli laatusertifikaatin myöntämistä AJ&J Service Oy:lle ilman ainoatakaan poikkeamaa. AJ&J Service Oy jatkoi laatuhankkeen ohjausryhmässä toimimista hankkeen loppuun asti.

Laatujärjestelmän kehittäminen tapahtui toimitusjohtaja Jaakko Marttilan ohjauksessa laatu- ja kehityspäällikkö Sari Marttilan toimesta yhteistyössä ammattitaitoisen, innostuneen ja kehitysmyönteisen henkilöstön kanssa. Järjestelmässä näkyy yrityksen johdon näkemys ja visiot sekä pyrkimys jatkuvasti kehittää toimintaa entistäkin paremman asiakastyytyväisyyden saavuttamiseksi. Laatujärjestelmä on yrityksemme toiminnan perusta ja sen avulla toimintaa kehitetään jatkuvasti. Kehitys on myös todettu Bureau Veritas Sertificationin uusinta-auditoinneissa, joista viimeinen oli marraskuussa 2017.

Tuotesertifiointi pintakäsittelyprosessille on toteutettu AJ&J Service
Oy:n kaikissa toimipisteissä ja Dekra Industrial Oy on vuonna 2014 myöntänyt tuotesertifikaatin todistuksena siitä, että yrityksemme laatujärjestelmä täyttää standardien EN 1090-2:2009+A1:2011, kohta 6.3 ja EN 1090-2:2008+A1:2011, kohta 10, vaatimukset
rakenteellisten teräskokoonpanojen pintakäsittelylle
toteutusluokille EXC1, EXC2, EXC3 ja EXC4.